Korie-oeganda.reismee.nl

Top laatste dagje!

Eigenlijk wilde ik alleen zondag nog een blog schrijven, maar ik ging echt zo blij naar huis, dat ik dacht toch nog maar een extra.

Vanochtend ging de therapie ongeveer hetzelfde als gisteren, dat was een beetje het jammere van vandaag, maar daarna werd het alleen maar beter.

Op een gegeven moment kwam ik er achter dat de moeder die ik voorgesteld had voor de bakkerij er was, ik was echt heel verbaasd, want ze was namelijk voor haar vorige bezoek al 3 maanden niet geweest, dus ik had haar zeker niet verwacht.

Iets later zag ik ook de deur van het kantoor van de beide heren van de bakkerijtjes open staan. Terwijl ze vanavond pas weer in Kampala zouden zijn en maandag pas weer op het project. Ik dacht echt, he dat kan niet, dat op mijn laatste dag zij allemaal aanwezig zijn, terwijl ze er helemaal niet zouden zijn! Meteen heb ik gevraagd of ik haar mocht voorstellen, tuurlijk was dat geen probleem, want anders hadden ze maandag haar gebeld. Ze hebben verteld wat ze precies doen en wat zij van haar verwachten. Ze moet nu zelf aan de slag om 2 mensen te vinden die met haar samen willen gaan werken en haar dus ook een verblijfplek/werkplek willen bieden. Zodra ze dat heeft, dan gaan ze met haar aan de slag!!! Ik was echt zo blij!!!

Daarna zijn we gaan schrijven, het was helemaal leuk, die kinderen vonden het super. Bij één meisje lukte het zelfs haar woorden te noemen en ze goed ging opschrijven, helemaal leuk, ze was zelf ook echt heel blij!.

En daarna was het tijd om te vertrekken. Ik kreeg een hele lieve kaart van de medewerkers, ze hadden er allemaal een stukje op geschreven, super lief, hoe blij ze met me waren en hoe erg ze alles hadden waardeert. Bijzonder blijft het toch dat het op hun zo overkomt en voor mezelf nog steeds voelt alsof ik niet super veel gedaan heb... Maar goed, ik was na het verhaal van het bakkerijtje wel echt mega blij dat die vrouw een kans gaat krijgen, en dat maakt mijn reis helemaal top!!!

Ik kreeg enorm veel dikke knuffels, 1 van de moeders liep zelfs mee toen ik naar mijn boda liep, ze wilde niet dat ik ging. Kortom ik heb een enorm lief afscheid gehad, en de vraag of ik misschien wel heel snel weer terug wilde komen.

Nou het is even snel kort, maar we gaan zo weer eens uit eten, maar ik kon het niet laten dit even te vertellen, omdat ik gewoon echt mega blij naar huis ging vandaag. Top dagje!!!

Reacties

Reacties

jos

Wat zijn die weken snel om gevlogen.
Dinsdag kom je alweer thuis!
ik wens je vast heel veel sterkte bij het afscheid. Dat zal niet mee vallen.
Maar je hebt volgens mij en velen met mij een hele goede indruk achter gelaten. En je bent een ervaring rijker die niemand je af kan nemen en die je van mij en Hanneke van ganser harte gegund is.
Bij deze vast een hele goede thuisvlucht en straks weer welkom thuis,
MZUNGU!!

Clarine

Hi Korie, wat fijn dat je er met zo'n goede ervaring kunt afsluiten! Soms lijkt het een druppel op een gloeiende plaat, maar uit de reacties blijkt dat je toch veel hebt kunnen betekenen!
Sterkte met afscheid nemen en goede reis terug! We wachten met smart op je!

Mariska

Top om je tijd daar zo af te sluiten. Dat niet een heerlijk gevoel g geven. Echt leuk dat de mensen zo blij met je waren. Kan ik me heel goed voorstellen want wat als jij vaak als niet zoveel ziet is voor anderen wel heel veel. Een leuk laatste weekend en een goede terug reis. Tot snel. Knuffel van mij en benji.

femmy

Genoten van je reisverslagen.

Heike

Wauw korie wat super fijn!! Zo zie je maar weer hoeveel je voor deze mensen hebt kunnen betekenen de afgelopen periode! Dikke knuffel voor jou!

jantiena Homan

Korie bedankt voor al jouw mooie verslagen,jij hebt wel veel verschillende indrukken gekregen en zoveel beleefd en ook resultaten geboekt.Prachtig!
Een goede terugreis gewenst.

moeder van Rianne

Beste Korie, ik heb met veel plezier je verslagen gelezen. Sterkte met weer "landen" hier thuis, en ook daar hele goede weken/maanden/jaren ( :) ) gewenst!!!!

Trees Wernars Moeder van Mariska

Beste Korie ,bedankt voor al jouw fijne verslagen en ervaringen die wij mochten mee beleven .
Wat fijn dat je toch veel voor andere mensen heb betekend,je bent een topper.Nu een goede vlucht we kijken weer naar je uit ,dat jij zo weer bij ons bent,een kus en groetjes Trees

Renske

Bedankt dat ik mee mocht op jouw laatste dag. Een hele bijzondere ervaring was het. En wat was het mooi om te zien hoe iedereen afscheid nam. Je hebt bij veel van hen een bijzondere plek ingenomen, dat was duidelijk. En dan ook nog de koppeling met de bakkers en de moeder, het kon niet mooier. De verhalen die je verteld hebt vrijdag heb ik nog eens nagelezen op je blog vandaag. Gaaf. Een hele goede terugreis en daarna nog even lekker nagenieten in Nederland.

Gina Tiktak

Leuk om je belevenissen te lezen. Goede reis back home.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood